Jednoho
dne se v hospůdce Na Křižovatce v Rudolticích, kam jezdíme za kámošema
na pivko, zrodil nápad, kam letos vyrazit na dovolenou. Padaly klasické
motorkářské nápady, jako Alpy, moře, pravda taky mě to tam táhne,
ale nakonec jsme se shodli na tom, že všude dobře, doma nejlíp.
Tady se přeci jen člověk všude domluví, vzdálenosti nejsou problém,
pivko teče proudem a těch zajímavostí tu je tolik, že to člověk,
přiznejme si, no prostě nezná. Takže nakonec jsme se dohodli, že
se pojedeme podívat na hrady západním směrem od našeho rodného Lanškrouna
- to jest do Čech. Při dalších sezeních se postupně krystalizovaly
konkrétnější objekty ke shlédnutí. Já jsem se poté zhostil plánu
naší cesty, což obnášelo prolistování mapy hradů a zámků ČR, kterou
jsme si s Luckou náhodou zakoupili na nějaké benzince, při loňské
cestě na dovolenou do Tater.
Účastníci
:
já
a Lucka " ševelící švýcarky Honda CB Seven Fifty (jak říká Peťa
- vysavač)
Peťa
" bublající Yamaha XV 750 Virago Honza "
doprovodný
vůz Mitsubishi Colt (nyní již neexistující - viz dále)
Start
jsme původně plánovali na stejný datum, jak se konal Streetfighter
Day v Hradci Králové s tím, že tam přespíme, ale jak zúčastnění
vědí, nebylo to zrovna dobrý počásko na velký ježdění a na chrnění
ve stanu taky ne. Na Streetfighter Day jsme se jeli podívat stejně,
ale vyměkle jsme jeli Honzovou Micábou. Přes nepřízeň počasí se
ale akce vydařila dost dobře. Byli jsme na tom poprvé a bylo to
super. Bohužel jsme propásli soutěžícího kámoše Romana Ježka, který
nakonec v kategorii amatérů dosáhl na skvělé druhé místo. Klobouk
dolů, jen tak dál. Bylo tady k vidění také spousta krásných civilních
strojů. Mimo jiné jsem zde viděl poprvé na vlastní oči krásný stroj
Honda CB1300 X4. Opravdová klasika.
I.
den, 24.6.2001 :
Asi
v devět hodin ráno, když jsme se dostatečně vyspali po promrzlém
dni v Hradci Králové, připevnil jsem na mašinu kufry připravené
a zabalené z předchozího dne. Navlečeni do kůže, jsme čekali ve
slušném pařáku (oproti včerejšku v Hradci neuvěřitelná změna) na
Honzu, až dorazí s Micábou k našemu baráku. Čekací čas jsem využil
k pořízení fota naloženého stroje. Jakmile Honza přijel, ztrestali
jsme ho naházením nějakých těžších věcí do jeho doprovodného stroje.
Konečně startujeme z Lanškrouna. Jedeme pro Peťu do Rudoltic a vychutnáváme
si první kilometry letošní dovolené prožité v sedle motocyklu. Je
to skutečná nádhera, šum svistu kolem helmy, počasí je úplně ideální.
Mezi nohama plná nádrž, prostě žádný problém. Peťa je již také připraven,
Virago má před barákem, stejně tak jako celou rodinu. Jeho mamka
má v ruce foťák a fotí naši odjezdovou euforii. My tři na mašinách
v kůži, Honza víkenďák v Micábě jen v kraťáskách. Po osedlání ořů
vyrážíme z Rudoltic a jedeme v kompletní sestavě směr Ústí nad Orlicí.
Zpočátku zkoušíme co bude nejlepší, jestli jet za Honzou, nebo aby
Honza jel vzadu za náma a kryl nám záda před autařema. To druhé
se nakonec jevilo jako lepší, i když se to taky občas prohodilo,
když si sportovně laděný Honza šoupnul rychlostní vložku - na autaře
mu to jede fakt dobře. Holt Japonec. Z Ústí se napojujeme na hlavní
tah směr Hradec Králové. Tady už jsme dlouho nejeli, bleskne mi
hlavou. Na výjezdu z Vamberka stavíme u oblíbené pumpy, kde bere
Peťa benzín, protože tankuje zásadně, až když má sucho v nádrži.
Poté klasicky lamentuje, že je dražší než u nás, ale to ještě netušíme,
jak je to s cenami PH kolem našeho hlavního města. Posilněni z obchůdku
na benzince pokračujeme dál směr Kostelec nad Orlicí. Za Kostelcem
již následuje náš první cíl - zámek Častolovice. Kolem tohoto zámku
jezdíme poměrně často, snad právě proto jsme tam nikdy nebyli. Tento
objekt je jediným zámkem, který jsme mimo hradů během naší dovolené
navštívili. Na tomto zámku žije pravá
zámecká paní. Část objektu je proto veřejnosti nepřístupná. Stavíme
stroje na parkovišti u zámku a vysvlékáme se z kůže (ne z vlastní).
Snad abychom dodrželi tradici a účel naší cesty -hrady, jdeme si
prohlédnout pouze zámecký park. Ten je poměrně velký a je v něm
obora s bílými jeleny a rybníček. Park jsme si obešli kolem dokola
a poměrně zblízka si prohlídli bílé jeleny. Stezka nás pak zavedla
k rybníčku a kačenkama, které se obzvláště zalíbily Peťovi a Lucce.
Po prohlídce parku jsme osedlali stroje a přemístili se asi o sto
metrů vedle na parkoviště před hospodou, kde jsme si dali oběd.
Tady zjišťujeme, že by po procházce v parku a po dobrém obědě bodlo
jedno do skla. To by ale pak nebylo to pravé ořechové a tak někdo
přišel se zajímavou kombinací – pito napůl s Colou. Chuťově fakt
docela dobrý - skoro jak černý pivo. Vyzkoušejte. Když jsme vylezli
z hospody byl už pěkný pařák a proto jsme kožené kalhoty vyměnili
za rifle. Vyrážíme dál na Hradec Králové. Vychutnáváme si rychlejší
jízdu po široké silnici a užíváme si fakt, že ještě nezačaly prázdniny
a před námi je celý týden dovolené mimo hlavní sezónu. Toto jsme
později uznali za vynikající věc. Kempy jsou poloprázdné a hospůdky
taktéž. Projíždíme Hradcem a na křižovatce smrti se vydáváme
na Chlumec nad Cidlinou, kde posléze odbočujeme na Nechanice, abychom
tam navštívili Hrádek u Nechanic. Tato stavba se nachází v lesíku
a je obklopena golfovými hřišti. Pod areálem je krásné velké parkoviště
a bylo ještě krásnější, když nám kluci od strážní budky sdělili,
že mašiny parkují gratis. Jen Honza (s naší bagáží) zatáhl plnou
taxu. Na hřištích kolem Hrádku bylo spousta snobských hráčů. Nejprve
jsme si Hrádek prohlédli zvenčí a poté i zakoupili vstupenky na
prohlídku. Objekt zvenčí nevypadá nic moc, je totiž v rekonstrukci
fasády, která prý bude dle originálu červeno-bílá. Je to taková
malá Hluboká a tato kamufláž mu určitě bude moc slušet. Prohlídka
Hrádku předčila mé představy a vlastně i všech ostatních - je to
učiněná nádhera. Prohlídku vřele doporučujeme. Z Hrádku jsme nabrali
směr Hořice a Jičín, v Jičíně pak dále na Turnov. Krásná silnice
s výhledem na Trosky nás již nezadržitelně vedla do hlavního tábora
dnešního dne - do kempu v Sedmihorkách. Zde jsme se v pohodě ubytovali
ve velikých dvoulůžkových chatkách, zaparkovali stroje a hned vyrazili
na prohlídku kempu - sehnat šikovnou hospůdku na dnešní večer. To
samozřejmě nebyl žádný problém. Tento večer jsme také ochutnali
medovinu, kterou si po jedné lahvince vezli s sebou Peťa i Honza.
II.
den, 25.6.2001 :
Ráno,
když jsme otevřeli dveře chatky, málem nás oslepilo slunce. Byl
den jako vymalovaný, nebe bez mráčků, co víc si může motorkář přát.
Když vylezli z chatky pod náma i kluci, vypadali nějak utahaní.
Bodejť ne, když to ještě rozjeli v chatce a dorazili tu medovinu.
Honza pak taky jezdil celé dopoledne v Micábě s ručníkem kolem hlavy
a vypadal jako afghánský terorista. Peťa na tom nebyl o moc líp,
ještě že má otevřenou helmu. Když jsme provedli ranní hygienu, seznámili
se s automatickými sprchami a nadlábli se, vyrazili jsme na cestu.
Najeli jsme na silnici ze včerejška Turnov - Jičín a zanedlouho,
jakmile jsme spatřili Trosky, odbočili jsme z hlavní silnice na
místní komunikaci k Troskám. Výhodou je, že se dá zajet až nahoru.
Vzpomněl jsem si, že jsme se sem s Luckou plahočili před lety nahoru
pěšky z druhé strany od železniční trati, ve třicetistupňovém pařáku,
do toho krpálu. Trosky jsme
si prohlédli jen tak lehce, dohodli jsme se, že je všichni známe,
a že pojedeme dál. Vydali jsme se k loveckému zámečku
Humprecht, s kruhovou podstavou. Stroje jsme nechali na
parkovišti a vydali se na nenáročný výstup
nahoru k Humprechtu. Když jsme vylezli nahoru, pocítili jsme poprvé,
že je pondělí, a že dnes jaksi nepochodíme, neboť mají na všech
památkách zavřeno. Prohlédli jsme si ho tedy alespoň zvenčí a vydali
se nazpět. Jelikož jsme dostali už celkem slušný hlad sjeli jsme
dolů z kopce do městečka Sobotka na oběd. Tam nás neuvěřitelně překvapili
pečenou kachničkou, která dala dohromady unavené spolucestovatele
Peťu a Honzu. Za hospodou po obědě číhali policajti,
ale my jsme projeli bez problémů a zamířili ke klasickému hradu
Kost. Ten byl bohužel taky uzavřen, ale po prohlídce okolo hradu
nám bylo jasné, že se někde poblíž ubytujeme a další den se sem
musíme vrátit na prohlídku. Jako místo pro nocleh byl určen kemp
u Máchova jezera. Vyrazili jsme směrem na
Mnichovo Hradiště, Bělou pod Bezdězem s krásným výhledem na zříceninu
hradu Bezděz a poté na Doksy, kde tak tak dobrzdíme, abychom stihli
odbočit z krásné nové silnice k benzince, kde stavíme a bereme plnou.
Honza zajíždí s Micábou do přidružené myčky a po protažení sbírá
kusy utržené lemovky ze dveří a byl rád, že mu to neurvalo i zrcátka.
Když se podařilo nacpat lemovku zpátky a my s Peťou měli plnou,
vyrazili jsme do kempu u Máchova jezera. Kemp byl skoro prázdný.
Nachází se v lese, všude samé borovice. Jelikož jsme dostali pěknou
žízeň na pivo, chtěli jsme rychle postavit stany a vyrazit na obhlídku.
Toto se zprvu zdálo být jako rutinou prověřená záležitost, ale jakmile
jsme začali s Luckou protahovat skládací laminátové tyčky textilními
oky u našeho stanu, samozřejmě jedna rupla. Honza vytáhl z Micáby
lepicí pásku, se kterou jsme to omotali, ale nebylo to nic moc.
Nakonec nebylo na výběr, a tak jsme stan nechali v polorozbořeném
stavu jako po nájezdu křižáků. Peťa s Honzou měli stan už dávno
postavený, tak jsme konečně vyrazili na pivko. Omrkli jsme si přístaviště
lodí a řekli si, že bychom se mohli zítra svézt jednou z vyhlídkových
lodí, které tam kotvily. No a jelikož už bylo dost pozdě, vykonali
jsme hygienu a šli ulehnout do našich stanů.
III.
den, 26.6.2001 :
Ráno
nás opět přivítalo modrou oblohou, což byl moc potěšující fakt.
Kluci byli už taky vzhůru. Peťa neustále
lamentoval, jaká mu byla kosa, a že už ve stanu spát nebude. Nebylo
divu, když spal jen ve slipech a v noci bylo opravdu slušná zima.
Odebrali jsme se proto do sprch, že se prohřejem. Opět jsme zde
objevili automaty - asi už jsou všude. Po snídani z vlastních zásob
jsme šli do přístavu, nechat se svézt po jezeře. Měli jsme štěstí,
asi po deseti minutách jsme už nastupovali na loď. Při vyjížďce
lodí po jezeře byl krásný výhled na horu s hradem Bezděz. Dlouho
předtím jsem na lodi nejel, takže to byl pěkný zážitek jak pro mě,
naší posádku i pro třídu malých dětí, která s námi jela. Moc pěkný
zážitek to ovšem nebyl pro malého klučinu, který hrozně potřeboval
čůrat a všech se nás ptal, jestli nevíme, kde jsou záchody. Bohužel
tam žádné nebyly, tak musel klučina vydržet. Zabojoval a se skříženýma
nohama to ustál až do konce. Kabrňák. Po návratu do hlavního tábora
jsme osedlali naše 2 mašiny, Micábu jsme pro tentokrát vynechali
a vyrazili na výlet na hrad Bezděz. Najeli jsme na již zmiňovanou
novou širokou silnici, u které v lesíku posedávali houbaři a nabízeli
své úlovky. Vypadaly pravda dost dobře, ale není nad to, když si
je člověk
najde sám. Honza ale tvrdí, že tyhle lesní sporty zrovna nemiluje.
Když se nám za lesíkem otevřelo krásné panorama na Bezděz odbočili
jsme doleva a už jsme mířili přímo k hradu. Mašina jsme museli nechat
dole ve vesnici, poněvadž tento hrad hradovatý byl jako většina
hradů postaven na pořádné skále, na kterou na mašině prostě nevyjedete.
No na trialce asi jo! Co šlo, tak jsme sundali a zamkli do kufrů,
protože už byl pěkný pařák a před námi byl výstup do pěkného krpálu.
Ještě připevnit helmy na věšáčky pod sedlo a hurá nahoru. Cesta
posléze začala být čím dál víc strmější, až se nakonec změnila ve
skalnatou stezku. Při výstupu jsme se pěkně zapotili, ale výsledek
stál za to. Vylezli jsme na věž a tím jsme byli na nejvyšším bodě
široko daleko. Ten výhled prostě neměl chybu. Jinak je tento hrad
vlastně zřícenina, takže tam toho k vidění až zas tak moc není.
Sestup dolů byl o něco rychlejší, ale skalnatá stezka pěkně klouzala,
tak jsme museli dávat bacha. Za odměnu jsme si dole ve vsi dali
zmrzku. Jelikož nám zbylo ještě poměrně dosti času, bylo rozhodnuto,
že
se ještě přemístíme na prohlídku hradu Kost. Rozjeli jsme se tedy
tímto směrem a zanedlouho již sesedali na parkovišti pod hradem.
Stále byl ještě pěkný pařák a tak jsme byli rádi, když jsme po zakoupení
vstupenek vstoupili do chladných prostor hradu. Toto je opravdová
klasika mezi hrady. Hrad je postaven na skále mezi zalesněnými kopci.
Snad proto jej prý vojska kolikrát minula bez povšimnutí a je proto
tak krásně zachovalý. Prohlídkou hradu jsme byli nadšeni. Tady na
vás dýchne nefalšovaná atmosféra středověku. Po prohlídce jsme už
byli všichni notně unavení a tak jsme se nalodili a jeli zpátky
do kempu u Mácháče. Zbytek večera jsme strávili v hospůdce na pivku.
Měli tam šikovný Jukebox s asi 5000 skladeb, tak jsme to tam rozjeli.
Pak už jen umýt, pomodlit a spát. Zítra totiž odsud vyrážíme zas
o hrad dál.
IV.
den, 27.6.2001 :
Ráno
se probouzíme do polojasného dne, provádíme hygienu a zbývá nám
už jen sbalit stany a vyrazit, protože snídani necháváme až na Doksy.
V Doksech jsme zamířili na parkoviště u náměstí a naběhli do samošky,
kde jsme zakoupili něco
k snědku, protože nám už od rána pořádně vyhládlo. Je to super,
když člověk nikam nespěchá a může se v klidu plácnout na lavičku,
dlabat a jen tak očumovat. Následně osedláváme naše ocelové oře
a za parného dne opouštíme Doksy. Míříme na další hrad - strážní
hrad Kokořín. Jedeme po okraji CHKO Kokořínsko - směrem na Mšeno
a užíváme si opravdu krásných přírodních scenérií, kterých je v
tomto kraji plno. Je to přímo ráj pro motorkáře kochajícího se krajinou.
Zastavili jsme na hlídaném parkovišti dole pod hradem, a motorky
nechali přímo u budky ochotného hlídače. Tento hrad je strážným
hradem, takže se dal očekávat mohutný výstup na kopec, ale nakonec
to nebylo tak hrozné. Zpočátku se šlo vzhůru serpentinami vydlážděné
silnice a pak se odbočilo na stezku lesem, přičemž skoro celá cesta
vedla pod korunami stromů, které příjemně chránily před sluncem.
Do hradu se vstupuje přes původně padací most nad roklí. Tento hrad
se zachoval ve velmi dobrém stavu a je krásně udržovaný. Prohlídka
netrvá moc dlouho, protože je to jeden z poměrně malých hradů. Přesto
je zde spousta pěkných věcí k vidění. Mě upoutala vyhlídka z věže
a procházka dokola po hradebním ochozu. Po prohlídce jsme začali
sestupovat zpět na parkoviště ke strojům, kde už byla přímo pekelná
výheň a začínalo to vypadat, že by z toho mohla být nějaká bouřka.
Jen co jsme uhasili žízeň a lehce se oblékli, nastartovali jsme
stroje a vyrazili dál. Za jízdy nás to příjemně ovívalo, tak jsme
byli rádi, že jsme zas na cestě. Ráz krajiny i nadále zůstával velmi
zajímavý. Jeli jsme údolím kolem řeky, okolo byly lesy, prostě paráda.
Nikam jsme proto nespěchali a vychutnávali si pohodovou jízdu. Naše
trasa dále směřovala na Mělník a Slaný, kde jsme se mohli pro změnu
pokochat rychlejší jízdou na silnici první třídy. Na této trase
leží obec Nová Ves, kde bydlí Peťovi příbuzní, u kterých jsme byli
ve stejné sestavě (pouze bez Lucky) na návštěvě již před dvěma roky.
Zastavili jsme se tam i letos. Jsou to milí lidé, kteří nás rádi
vidí. Nechtělo se nám ale jít dál a tak jsme jen venku probrali
co je nového. Pak nás vybavili na cestu různými tekutinami a po
rozloučení jsme pokračovali dále. Původně jsme dnes chtěli navštívit
ještě hrad Křivoklát, ale jelikož bylo takové teplo, rozhodli jsme
se, že pojedeme do Řevničova, kde se ubytujeme v kempu u rybníka
a půjdeme se vykoupat. Kemp
jsme našli snadno a ubytovali se v chatičce pro čtyři s klasickýma
vojenskýma bidlama. Honza se zdál být jaksi vyhotoven a zůstal na
bidle. My tři zbývající členové výpravy jsme na sebe hodili plavky
a vyrazili přes silnici na pláž u rybníka. Do vody jsme se odvážili
jen já s Peťou, protože ještě nebyla zrovna "vařící", ale pěkně
nás po tom parném dni osvěžila. Když jsme vylezli z vody, slunce
už přestávalo mít takovou sílu a tak když jsme oschli, šli jsme
se podívat na Honzu. Ten tam mezitím spal, a když jsme ho vzbudili,
tvrdil že má hlad a proto jsme se šli porozhlédnout po kempu. Našli
jsme tam takovou tu klasickou táborovou jídelnu s hodnýma kuchařkama,
které na dotaz jestli by nebylo něco k snědku opáčili, že je rizoto
a jestli si prý dáme. No samozřejmě! Bylo báječné, i se sušenkou.
Připadali jsme si zas jako pionýři. Večer jsme pak strávili v hospůdce
u rybníka, kde jsme poseděli asi do jedné do rána. Naštěstí do chatky
nebylo daleko, tak jsme jen přeběhli silnici a šli na kutě.
V.
den, 28.6.2001 :
Jelikož
už včera večer byla celá obloha zatažena bouřkovými mraky tak, jak
jsme po parném dni předpokládali, nepřekvapilo nás proto, že bylo
ráno stále zataženo. Bylo také citelně chladněji, což nám po včerejšku
ani moc nevadilo. Provedli jsme ranní hygienu, vyvalili věci z chatky
a oblékli se do cestovního. Za zamračené oblohy opouštíme tento
kemp, který nás překvapil svou pohostinnos-tí a míříme na další
etapu za poznáním českých hradů. Další mototuristický cíl je stanoven
na hradě Křivoklát. Tímto směrem projíždíme poměrně rozsáhlou CHKO
Křivoklátsko. Během této etapy začíná drobně poprchávat, ale jelikož
je již Křivoklát na dostřel, nemá cenu zastavovat a soukat se do
nemoků. Jinak tato CHKO opět vyniká svou krásou přírody a projížďka
zdejším krajem je učiněná nádhera. Když jsme dorazili do městečka
pod Křivoklátem, začalo celkem slušně pršet a my na sebe navlékli
šusťákové bundy, napařili kapucy a bez zbytečného lelkování vyrazili
do kopce dlážděnou cestou k hradu. Zakoupili jsme si lístky a přemístili
se na nádvoří, kde jsme mohli shlédnout novodobou ruční výrobu nových
trámů. Toto spočívalo v
ručním osekání a tvarování mohutných kmenů sekyrami do čtvercového
průřezu. Pořádná dřina! Byli jsme rádi, že se na prohlídku hradu
vyrazilo celkem brzo, alespoň jsme se schovali před deštěm. Prohlídka
byla velice zajímavá a poučná, včetně středověké mučírny a hladomorny.
Na hradě byla též stálá prodejní výstava velice precizních řezbářských
a kovářských prací. No nic, nějak nám z té hladomorny vyhládlo a
tak jsme šli zpět dolů do městečka, kde jsme hned naproti vklouzli
do hospody. Po obědě bohužel stále pršelo a tak jsme s Peťou poprvé
během naší výpravy oblékali nemoky. Lucka své nemoky půjčila Peťovi
a jela s Honzou autem. Po ujetí asi dvaceti km přestalo pršet a
dále se jelo směrem na Beroun, kolem řeky Berounky, už jen po mokré
silnici. Posléze se dokonce vyčasilo natolik, že začalo opět místy
svítit slunce a my se začali v nemokách dusit ve vlastní šťávě.
Proto jsme zastavili a vysvlékli se. Jeli jsme dál směrem na Řevnici
kde se nám naskytl krásný výhled na Karlštejn. Zastavili jsme u
golfového hřiště a pořídili foto. Karlštejn ale většina znala, tak
jsme jen přejeli most přes řeku Berounku s krásným výhledem na Karlštejn,
projeli pod hradem
a pokračovali dále. Napadlo nás, že bychom se mohli jet podívat
na lom Amerika, když už se nacházíme tak blízko. Jen škoda, že bylo
opět zataženo. Dál jsme jeli už jen přes Mníšek pod Brdy a Nový
Knín k dnešnímu cíli, což byl kemp u vodní nádrže Slapy. Našli jsme
zde moc pěkný kemp, s krásnými chatkami pro čtyři a zcela novými
sociálkami. Paráda. Dali jsme sprchu a vyrazili na zasloužené pivo.
Téměř u vody jsme objevili také zcela nový objekt s vnitřní i venkovní
restaurací. Seděli jsme venku až do tmy. Během večera přišel krátký,
ale vydatný déšť. Nám to ale nevadilo, protože motorky jsme jako
pokaždé zakryli - teda alespoň sedadlo a my jsme seděli pod stříškou.
Když jsme se pak vraceli, začaly se nám před očima míhat nějaká
světélka. Ne, to nebylo z piva, byly to světlušky. Viděl jsem je
už víckrát, ale v takovém množství už dlouho ne. Bylo to jako v
pohádce Z mechu a kapradí. Potom jsme ještě zaběhli do umývárky
na trochu té večerní hygieny a pak se šlo do hajan.
VI.
den, 29.6.2001 :
Když
jsme ráno otevřeli dveře chatky, zjistili jsme, že nám dnes bude
počasí opět přát. Bylo příjemné polojasno, což značilo obléci se
spíš lehce. Když jsme se opláchli, předali jsme paní správcové chatku
a vyrazili na cestu směrem na Sedlčany. Cestou jsme se zastavili
na náměstí jakéhosi městečka a zaběhli do obchůdku pro snídani.
"Kam pojedeme potom ?" - napadlo nás. "Do prčic." - zněla odpověď.
A jeli jsme za hledáním oněch bájných Prčic známých z písní Ivana
Mládka. Nabrali jsme proto směr Sedlec-Prčice. Byl jsem pravda trochu
zklamán, když jsme našli "pouze" Sedlec-Prčice. Domorodý občan nás
však ujistil, že žádná jiná Prčice v republice neexistuje. Tak jsme
to tedy zdokumentovali. Při tomto hledání a ujišťování jsme projeli
asi třikrát před nosem jedné a té samé hlídce dopravní policie.
Naštěstí bez vztyčení červenobílého terčíku. Raději jsme proto nabrali
plnou nádrž na zdejší benzince a upalovali pryč, protože dnes nás
čekala dlouhá přemísťovací etapa. Vyrazili jsme směrem na Tábor
a poté Pelhřimov, kde je přímo na trati, na skále vybudovaný hrad
Kámen. Zaparkovali jsme stroje na parkovišti před hradem, vlastně
je to pouze přes silnici, takže zde odpadají jakékoliv výstupy.
Nejdříve jsme ale měli chuť na pořádný oběd. Hned po ruce byla česko-čínská
restaurace, kde vařil skutečný Číňan. Tak jsme tu čínu zkusili a
nutno podotknout, dobře jsme udělali - moc dobré. Po dobrém obědě
jsme se šli podívat na prohlídku hradu. Tento hrad je zajímavý nejen
tím, že uvnitř jedné z místností vystupuje z podlahy nejvyšší vrchol
skály, ale i tím, že je zde krásná sbírka historických motocyklů,
což bylo něco pro Peťu. Mě osobně nejvíce zaujala Jawa Rumpál, kterou
jsem viděl na vlastní oči poprvé. Kolem hradu je také moc hezký
parčík. Prohlídka hradu tedy rozhodně stojí za to z více důvodů.
Po odjezdu z parkoviště jsme nabrali kurz na Pelhřimov a Humpolec,
kde nás již čekal
zrychlený přesun po dálnici na jižní Moravu směrem na Brno. Na dálnici
to slušně odsýpalo, ikdyž jsme se shodli, že jsme z těch panelů
pěkně vyhrkaní. Tímto směrem jsme se ubírali za posledním cílem
naší výpravy a sice za srazem veteránistů pořádaného Indian klubem
v areálu zámku ve Slavkově. Těsně před Brnem jsme sjeli z dálnice
a zamířili k Brněnské přehradě, kde jsme se chtěli někde ubytovat.
Nějako se nám nezadařilo při hledání vhodného kempu, ale byli jsme
odkázáni na přilehlou restauraci, že prý se tam dá i ubytovat. A
skutečně, po dobrém jídle jsme se tam i ubytovali. Stroje jsme zaparkovali
na dvoře, kde byly za bránou. Na zápraží hospody jsme seděli až
do tmy a pak jsme šli spát.
VII.
den, 30.6.2001 :
Ráno
jsme se probudili na pokoji a byl to už zase trénink na domov. Ale
my jsme měli před sebou
ještě celý den motorkářských zážitku. Obzvláště Peťa jako největší
příznivec veteránů byl dnes jako znovuzrozený. Na snídani jsme seběhli
z pokoje do hospůdky, kde nám paní domácí připravila snídani. No,
jako doma. Po snídani jsme se sbalili a po rozloučení vyrazili zpět
na dálnici na krátkou rychlostní vložku. Zanedlouho jsme už ale
odbočovali z dálnice směrem na Slavkov. Již na příjezdu do Slavkova
bylo jasné, že zdejší veteránská akce bude stát rozhodně za to.
Potkávali jsme historické motocykly a automobily různých značek,
včetně dobově oblečených pasažérů. Jen stěží jsme se proplétali
celou tou slávou, kterou žilo celé město. Parkoviště i kraje silnic
v blízkosti zámky byly zaplněny auty. Popojeli jsme tedy kousek
dále a zaparkovali v pohodě naše stroje. Jelikož bylo počasí opět
vynikající a slunce hřálo, svlékli jsme motooblečení a vyrazi-li
na Slavkovský zámek. Myslím, že nikdo z nás nelitoval, že jsme se
sem jeli podívat, protože jak příznivci historic-kých motocyklů
různých značek jako např. Indian, H.D., Triumph, D.K.W., N.S.U.,
B.M.W., JAWA, Praga aj., zde byly k vidění také historické automobily,
které byly také velmi zajímavé. Když jsme se dostatečně vynadívali
na tu nádheru a kumšt šikov-ných lidí, kteří tyto stroje renovovali,
odebrali jsme se zpět ke strojům. Po cestě jsme se dohodli, že oběd
necháme až někde po cestě k domovu, protože ze Slavkova jsme měli
už pouze jeden cíl - domov. Kolem poledne jsme vyjeli ze Slavkova.
Ve městě jsme ještě nabrali benzín, abychom již měli bezstarostný
návrat a pak jsme to už valili na Brno a poté s obědovou pauzou
přes Letovice a Svitavy domů.
Závěr
:
Závěrem
bych chtěl říci, že naše cesta splnila očekávání členů výpravy,
najeli jsme celkově okolo 1000 km, počasí bylo po téměř celou dobu
velmi příjemné a stroje pracovaly na jedničku bez sebemenšího zaváhání.
Země Česká je z historického hlediska velmi bohatá a ať se člověk
vrtne kamkoliv, vždy je na co se dívat. Za rok bychom chtěli podniknout
podobnou výpravu, ale opačným směrem - tedy na Moravu, v podobné
sestavě, jen s menšími rozdíly ve vozovém parku. Honza svou Micábou
zanedlouho po naší výpravě, srovnal se zemí dva ploty a málem se
zastavil o barák; ale zůstal věrný značce
a zakoupil jinou. Peťa prodal své Virago a zakoupil krásného téměř
nového cesťáka Yamahu XJ 600 S, Lucka bude na příští rok konečně
také samostatnou motorizovanou jednotkou (ačkoliv byla velice disciplinovaná
tandemistka), vybavenou strojem Honda CB 500 N, no a já zůstávám
věrný svému CB Seven Fifty. Už se všichni moc těšíme a už plánujeme
naši příští trasu pro rok 2002.
Napsal :
Redy
Tento
článek byl zveřejněn díky spolupráci s www.mototuristika.cz
|