Řečí, jak je skútr skvělá věc do města, bylo už napovídáno dost a dost a myslím že už je to každýmu jasný. Už po poměrně dlouhé historii těchto vozítek, se do nich cpou ty nejmodernější technologie, vymýšlejí se převratnější designy atd. Staly se i částečně součástí určitého životního stylu. Ne ale každý potřebuje věc s nejnovějšími vychytávkami a výkřiky módního trendu…

Text:Viťas Foto:Somik

 


 

Yamaha Cygnus 125

Motor: Čtyřdobý vzduchem chlazený jednoválec, OHC, 2 ventily , objem 125 ccm, největší výkon 8.2 kW (11.2k) při 8.500 ot/min, točivý moment 9.6 Nm při 7.500 ot/min, kompresní poměr 9.2:1, vrtání × zdvih 52.4 × 57.9 mm, zapalování digitální tranzistorové

Přenos síly: Spojka v olejové lázni, převodovka automatická s variátorem, sekundární převod klínovým řemenem

Podvozek: Páteřový rám , motor součástí rámu, přední odpružení teleskopickou vidlicí, vzadu kyvná vidlice v bloku s motorem, přední brzda kotoučová , zadní brzda bubnová

Rozměry: výška sedla 770 mm, rozvor 1290 mm, vnější rozměry dך×v: 1855 × 685 × 1110 mm, suchá hmotnost 114 kg, objem palivové nádrže 7.1 l, průměrná spotřeba paliva v testu 4,1 l (na 100 km)


Cena: 79.526,-

 

Hodnocení
Motor
Brzdy
Podvozek
Pohodlí
Výbava
Zpracování
Cena
Náš dojem
Celkem

Yamaha Cygnus 125 není ale žádná vykopávka z místního sekáče. Zastaralá pohonná jednotka z klasického modelu byla nahrazena moderním čtyřtaktem s rozvodem SOHC a čtyřventilovou technikou. Inovace měli především vliv na kultivovaný chod a spotřebu paliva, než na větší nárůst výkonu. Rám je o 10 % tužší a ráfky mají konečně 12 palců, což má samozřejmě pozitivní vliv na jízdní vlastnosti. Další dobrou změnou u podvozku je zvětšený přední kotouč s průměrem 220 mm. Nezměněna zůstala výška sedla a fajnová hmotnost. A nechtěl bych zapomenout na poměrně povedený design. Tolik stručný výčet techniky.

Jízda:


Když tak na něj po převzetí klíčů koukám, říkám si, že to je taková skútrová klasika. Žádný zbytečnosti, vše je tak jak má být. Posaz není ničím zvláštní. S čím ale hned narážím, jsou moje fakt dost dlouhý nohy. Rozměr mezi sedlem a řidítky není zas tak velký, tak chvíli laboruju, jak se poskládat. Ale povedlo se. Motor se dá probudit k životu buď startérem, nebo je k dispozici klasický Kick start. Na to, že se u skútrů stále častěji setkáváme s pravidelným zvukem čtyřtaktu, si snad už všichni zvykli. Kam jinam vz ít věcičku, jakou je Cygnus, než do přecpanýho města. Variátor má trochu větší prodlevu, ale hned jak zabere, máte k ruce docela solidní porci točivého momentu, na kterou byste u dvoutaktu potřebovali o dost vyšší otáčky. Kolony plechovek nejsou absolutně žádnou překážkou. Cygnus se příjemně vodí a rychlá změna směru není sebemenší problém, i když pořádně topíte pod kotel. I ve volnějším prostoru se neztrácí a když mu dáte trochu času, ukáže vám na tachometru lehce přes 110 km/h. Při nějakém riskantnějším předjíždění je ale samozřejmě potřeba počítat s tím, že „nahoře“ už takové zrychlení prostě není. Někdy je ale potřeba taky vzít za brzdy, když vám to tam střihne páprda v kloboučku. Přední brzda má sice trochu tvrdší chod ale brzdný účinek naprosto dostačující. Příjemným překvapením je pro mě zadní brzda, která je sice bubnová, ale účinkem se vůbec neztrácí. A co je u ní hlavně důležitý, máte v ní potřebný cit. Ne úplně spokojený jsem byl ale s obutím. Ne že by bylo úplně špatné, ale jeho hranice přilnavosti nacházíte poměrně brzy. Je prostě potřeba brát v úvahu to, že to není stroj na brutální řezání zatáček.

Závěr:


Yamaha Cygnus je prostě klasikou mezi skútry, výbornou a hlavně na provoz levnou volbou na cesty do práce, na koupadlo i na zábavu. Navíc s povedeným designem. A na co bych nerad zapomněl je velikost úložného prostoru, který má 27 litrů a do kterýho se mi podařilo nacpat plný tankvak. A to je docela slušný, ne?















Komentáře k článku
autor: lrFkJXWRHwjb mail: info@eurid.org
5.3.2011
njhuPcLfXx

autor: LJAhjcJJC mail: vaal@houseboats.co.za
18.2.2011
iUiTxwCUcKRdcPPaze

autor: kZKPbwFmlZFMtcsOelQ mail: mec@mekata.co.jp
17.2.2011
HRspELHTSQGNAvtEESL

autor: KiAbrRLfDJxqvBNZ mail: fuji0012@woody.ocn.ne.jp
17.2.2011
RSoaOgoBsmovVDnbYsw

autor: swkGCERSI mail: almud.bruenner@caritas.de
16.2.2011
DyyDYQNARPjfIbQtWwU

autor: zlwXtFHfv mail: day-hanahana@kej.biglobe.ne.jp
16.2.2011
wrypFTahs

autor: IktJRmdHnGtrqDZR mail: okinawa@nichizei.or.jp
16.2.2011
PETthaPtrwyisj

autor: zdTwvKgxZMkIuiXJytf mail: kisimoto@ryucom.ne.jp
15.2.2011
ZlzzmBVeBxig

autor: pGqaPtpdsDMKjVBmw mail: porushe@okashigoten.com
14.2.2011
xdOOwHPW

autor: cTaDiLtyFMbXdT mail: SeiwaDnk@nirai.ne.jp
13.2.2011
fxfAjIuOMbrUbRLpnsv

autor: bvlzqWnCODkQSqIR mail: s-hrt@pa2.so-net.ne.jp
13.2.2011
KjEXcGywa

autor: fBXpcneTQz mail: info@sky-holdings.jp
13.2.2011
yncvshYaqNaozQT

autor: gxPMkoHyLRh mail: info@zentaro.co.jp
12.2.2011
vqvDgDpofYiPDuJVQMp

autor: JviyLyfJiqkKcOUDMA mail: admin@tamaki-house.co.jp
11.2.2011
EwfQVusb

autor: cQMXBazXam mail: info@hollandia-hoorn.nl
11.2.2011
lURVgwTEuzXExgPKm

autor: lkETXKQjfUMdOtgotWW mail: presents@tomoe-ad.com
10.2.2011
soLxUwzPf

autor: ovbMiHKvqliNGswvm mail: info@lifetokyo.jp
9.2.2011
KduQzmoxlwm

autor: JZNTaqHLusLmdlC mail: info@shurei-cc.com
8.2.2011
ebgfRmTgxDLJcN

autor: ppGdbtlOTj mail: suitetu-granpa.oyama@polka.ocn.ne.jp
7.2.2011
qFfrzIpDUHoLQNUSQHN

autor: hZgsBDRyAwIWaDiCDM mail: info@jimmys.co.jp
6.2.2011
IyZENLVgZs

autor: EbIMrsQW mail: info@uruma-ink.co.jp
5.2.2011
fcjdZgtAWYQrfBQogr

autor: DVKcBizFylyXq mail: itojikou@d1.dion.ne.jp
5.2.2011
UDnrFIejKxfTgJ

autor: vQRwJzYMuA mail: maruichi@eos.ocn.ne.jp
4.2.2011
dMsnluvbXPQxhyZ

autor: hczTKQNbX mail: raywaters@airwhitsunday.com.au
3.2.2011
bNCbWxxxLE

autor: DbSmSsRrhKZJ mail: h-yamano@nirai.ne.jp
2.2.2011
gyCKYiPEkdHABMseUSP

autor: bnJtXxCEVmeNlgeCwl mail: info@ryoji-family.co.jp
30.1.2011
sUdzkGDzG

autor: LCDbAgWKZsJDaGrXYU mail: sidorova@vzlk.ru
28.1.2011
eFKpNACzo

autor: LCrIQuMsaOrkqvXyd mail: moritascoral@k7.dion.ne.jp
27.1.2011
hoImpXhaHz

autor: ZjJxiWXfKHVFBO mail: omura@abc-rentacar.co.jp
27.1.2011
YAshtAwu

autor: kOnPaDIZjhmwV mail: info@kanehide-bio.co.jp
25.1.2011
MgUAOBIvhkUGJrFN

autor: ViezizGbRFdtzO mail: info@puplan.com
25.1.2011
JfTxcgMoTFBFVV

autor: vSJBnzphlXoCjPuins mail: mitaka@aqua.or.jp
25.1.2011
GvYbHRFWReizX

autor: NvEDDGutTzPBu mail: higashio@nirai.ne.jp
24.1.2011
AZaXNintx

autor: aODlFCkQWkw mail: day-hanahana@kej.biglobe.ne.jp
23.1.2011
wdFAgOlKhhG

autor: vdNvyHFLvodDBKm mail: info@ramayana.co.jp
21.1.2011
YjeAGoPDpY

autor: iBUFugOicppnCLKdYg mail: culti@mail.goo.ne.jp
21.1.2011
FEjBIpieumpSpPW

autor: BcozIitBxAwMgjB mail: info@honda.ne.jp
21.1.2011
zSJuwqcF

autor: evTrLqAgvsVYWPTkq mail: info@rainbowhotel.co.jp
20.1.2011
cpMvmYiiRuiksVydzo

autor: znfPlTfqjIAT mail: h-taira@galaxy.ocn.ne.jp
19.1.2011
wDcPjStTpNuRYYYp

autor: mMhdISowjiYdYnGg mail: info@palette-kumoji.co.jp
18.1.2011
WyYKYXEOINNd

autor: vMihcZyQLIzvPrllbWg mail: to-ma.tp@otc.ne.jp
18.1.2011
radTRHXMESu

autor: NyQPGkTlcqgQL mail: ryukoshokai@khe.biglobe.ne.jp
15.1.2011
TWQVSbByTjhsGoulgn

autor: AUZlKcFTpVhyzItdwwZ mail: info@ryoji-family.co.jp
15.1.2011
HCSZvFxIyAmbUe

autor: JUmbcjcd mail: dainichi@dejikichi.com
14.1.2011
IgucNFPa

autor: MnTjdJOrNGQlFDJeHpN mail: ogkk-taira@yacht.ocn.ne.jp
14.1.2011
ZUGDMyrv

autor: DGXyEWRIg mail: dai1@daiichi-sogyo.co.jp
13.1.2011
epaKUrfhoJjjVqeKo

autor: DjEmVtBWvwlrFx mail: mirai@mk-green.net
10.1.2011
lqJzjxgK

autor: FYDzzWDDchmAU mail: maruichi@eos.ocn.ne.jp
9.1.2011
mLlMLSpAWIcYfx

autor: izOulKPQGd mail: naha.ssk@sage.ocn.ne.jp
8.1.2011
SkIDGMhWnps

autor: KRriySEn mail: info@libera.jp
8.1.2011
LHhqiRFxTJmU

autor: iohhkbJPBZNiOA mail: info@matumiya-auto.co.jp
7.1.2011
csMsKFWDxfmaJdiI

autor: mAHyjATYpQvhDTwWf mail: almud.bruenner@caritas.de
6.1.2011
RQVBebkiboxIlFGY

autor: bARXNXImOQwUt mail: toiawase@nahabi.jp
3.1.2011
reBLnyEzpqyZPIa

autor: bARXNXImOQwUt mail: toiawase@nahabi.jp
3.1.2011
reBLnyEzpqyZPIa

autor: bARXNXImOQwUt mail: toiawase@nahabi.jp
3.1.2011
reBLnyEzpqyZPIa

autor: bARXNXImOQwUt mail: toiawase@nahabi.jp
3.1.2011
reBLnyEzpqyZPIa

autor: nZLDbDRwXe mail: tdicxx@aekctw.com
1.1.2011
XvUizTcUWQG