Mountauk je rekreační místo na americkém Long Islandu a Mulder se Scullyovou tam jistě byli častými hosty. Je to totiž také místo opředené legendami o U.F.O. a o zelených mužíčcích vůbec. Marketingová strategie BMW je tedy jasná. Rozhodli se expandovat i do vesmíru! Roztočená modrobílá vrtule jasně symbolizuje touhu po létání, a protože jde BMW ve Spojených státech dobře na odbyt, manageři prodeje z Mnichova si asi řekli, že se bavorák musí prodávat i mimozemšťanům. Vzali tedy mohutný podvozek z CL, aby stroj vydržel i mezigalaktické cesty, a aby se ufounkům líbil, vybavili ho dvěma kosmickými fotonovými vrhači, které umístili dle nejnovější meziplanetární módy pěkně podsebe.

Text:Kevin Foto:Kevin

 


 

BMW R 1200 C

Motor: Vzduchem/olejem chlazený dvouválcový čtyřtaktní plochý motor s protiběžnými písty, jedna vačková hřídel, čtyři ventily na každý válec, objem 1170 ccm, největší výkon 45 kW (61k) při 5.000 ot/min, točivý moment 98 Nm při 3.000 ot/min, vrtání × zdvih 101 × 73 mm, zapalování digitální tranzistorové, elektronické vstřikování paliva

Přenos síly: Převodovka pětistupňová, spojka v olejové lázni, sekundární převod kloubovým hřídelem

Podvozek: Třídílný koncept rámu z předního a zadního rámu se samonosným motorem, přední odpružení BMW Motorrad Telelever; průměr trubky stojanu 35 mm, centrální pérovací jednotka s vinutou pružinou a teleskopickým tlumičem, vzadu ocelová jednoramenná kyvná páka s BMW Motorrad Monolever; WAD- nastavitelná pérovací jednotka s vinutou pružinou a teleskopickým tlumičem, přední brzda dvoukotoučová 305mm s čtyřpístkovýmy třmeny se systémem EVO, zadní brzda jednokotoučová 285 mm dvoupístková, přední pneu 150/80-VR16, zadní pneu 170/80-VR15

Rozměry: výška sedla 790 mm, rozvor 1641 mm, výška 1340 mm, suchá hmotnost 265 kg, objem nádrže 17,5 l, průměrná spotřeba paliva v testu 5,2 l (na 100 km), maximální rychlost 175 km/h


Cena: 458.240,-

 

Hodnocení
Motor
Brzdy
Podvozek
Pohodlí
Výbava
Zpracování
Cena
Náš dojem
Celkem

 

 

U BMW se loni slavilo 80. let od zahájení motocyklové výroby. Němečtí tvůrci motorek se po celou tu dobu s klíštěcí vytrvalostí drží osvědčeného konceptu, který je všeobecně nazýván Boxer a s nadlidskou vytrvalostí vypilovávají svůj tradiční systém protilehlých válců. Od roku 1998, kdy byl představen první model cruiseru R 1200 C, byla vytvořena celá řada variací na téma „klidná a pohodová jízda“. Letos jsou v všechny boxery od BMW vybaveny novými hlavami, které sobě skrývají dvousvíčkovou technologii a nově modifikovanou pětistupňovou převodovku. Tenhle bavorák je vytvořen pro vyznavače klidné jízdy, při které má okolí dostatek času k obdivným pohledům. Na téhle motorce se dá jezdit po městě a na výlety stejně dobře, jako se s ním dá jet na dovolenou. Klasická koncepce zaručuje jak pohodlí tak ocelovou spolehlivost, a právě díky ní slaví BMW s cruisery takový úspěch. Sportovní jízda není sice zcela vyloučena, ale tělo stroje nemá právě postavu ani ambice sportovce. James Bond se nás sice před lety snažil přesvědčit o opaku, ale pokud si zkusíte „erko“ otočit kolem nohy, nebudete už asi příliš plánovat skok ze střechy na střechu. Zkrátka R 1200 C montauk je motorka pro klidnou jízdu krajinou, při které vás celou dobu bude provázet punc modrobílého znaku, který už léta znamená mezi motorkami spolehlivost, extravaganci a volání dálek. Pokud vám v krvi koluje nadstandardně vysoká hladina adrenalinu, měli byste se poohlédnout po něčem jiném.

Před prodejnou za prodejnou ufoun nesmí stát, zjistí-li to konkurence bude strašně řvát, (tajný bojový pokřik správní rady BMW)

BMW už se snaží dlouho utajit to, že s nepozemšťany už dávno spolupracuje. Podle našeho tajného spolupracovníka, který v Mnichově už několik let zkoumá dopady mimozemských technologií na výrobu motorek, je mezigalaktická spolupráce BMW s neznámým druhem humanoidů téměř jistá. Pro toho, kdo má oči otevřené je to už stejně veřejným tajemstvím. Posuďte sami, která jiná motorka má: Uložení předního kola Telelever, zadního Monolever, letmo uložené kolo s kardanem, brzdový systém BMW EVO, ABS, třícestný katalyzátor, vyhřívání různých častí stroje a nesmrtelný motor. Je pravda, že některé z vyjmenovaných technických špeků mají výjimečně na svých strojích i jiní výrobci, ale to už padá na vrub průmyslové špionáže. Montauk byl postaven na podvozku obtloustlého R 1200 CL, což znamená, že stroj zdědil rozšílenou přední vidlici a 150mm širokou přední pneumatiku. Drátěná kola verze Clasik nahradila u Montauku kola pětipaprsková a dva pod sebou umístěné světlomety umocňují extravagantní charakter biku. Dalšími vymoženostmi je zvýšený čelní štítek a již zmiňovaný systém brzd EVO, který je stejně jako ABS a katalyzátor v základním provedení stroje. Pokud vyrazíte na delší cestu, bude se jistě hodit velice pohodlné sedlo, které má k dispozici jak řidič tak i spolujezdec. Palubní deska je řešena tradičním BMW způsobem, přičemž navíc jsou zde ručičkové hodiny, které se dobře hodí k celkové koncepci stroje a ještě k tomu lahodí oku. Na motorce jsou také použity neobvyklé bavorácké ovládací prvky na řídítkách, což znamená především dvě tlačítka blinkrů. Je to jednoduché: pokud blikám doprava použiju pravý palec, doleva palec levý. Na pravém řídítku je také umístěno tlačítko, kterým se blikače vypínají. Výhodou je jednoduché ovládání, a to jak pro jezdce, kteří mají ruce v rukavicích, tak pro pilota, který má v rukavicích chapadla. A pokud na blinkry zapomenete, žádné neštěstí, vypnou se po chvilce jízdy samy. Ovšem pozor, pokud stojíte, motorka to pozná a blikače nevypne. Přední pod sebou umístěné světlomety bohužel uvidíte svítit najednou jen v případě, že jsou rozsvícena dálková světla. Spodní čočkovitý reflektor je totiž právě jen světlem dálkovým.

Three, two, one, zero....Go

V sedle Montauka vás ohromí hlavně velikost motorky. Žádné plasty, žádná cingrlátka, a přesto je dojem z velikosti stroje ohromující. Široká řídítka vám roztáhnou ruce a sedlo posune pozadí směrem k nádrži. Motorka si vás zkrátka sama naláme do velkorysého posedu, na který si brzy sami rádi zvyknete. Problém mají jen jezdci menších postav, kterým mohutnost a onen jízdní posaz ovládání biku rozhodně neulehčí. Nohy má jezdec umístěny za válci motoru, a tak nejsou naštěstí nataženy příliš dopředu. Těžiště biku je naštěstí poměrně nízko, a diky tomu není zas takový problém se strojem manipulovat při pomalé jízdě nebo i bez motoru. Když palcem stisknete netradičně umístěné tlačítko startéru, motorka se mírně zakymácí a motor bublavě naskočí. Vezmete několikrát za plyn, vibrace vzrostou a motor se ochotně vytáčí. To je dobré znamení, protože podle technických údajů se nejvyšší výkon vyskytuje už při 5.000ot. a točivý moment dokonce ve třech tisících. Jednička klapne a může se vyrazit. Motor má opravdu sílu už od volnoběhu a kupodivu se i velice ochotně vytáčí do vyšších sfér. Nicméně je třeba poznamenat, že ve vyšších otáčkách se už kýžený nárůst výkonu nedostaví. Nevadí vždyť je to cruiser. Motorka se do rychlých zatáček vede dobře. Pokud je to ale pomalá vracečka, musí se motorka do náklonu trochu tlačit. Na vině je podle mého odhadu právě monstrózně tlustá přední guma, která sice nádherně vypadá, ale na jízdních vlastnostech stroje rozhodně nepřidá. Brzdy jsou, jak už je u BMW zvykem, výkonné a dají se dobře dávkovat. ABS při normální jízdě vlastně ani nevnímáte a jeho výhody oceníte hlavně na vodě. Zajímavě se za to ale chová přední Telelever. Když prudce akcelerujete, motorka se jakoby nadzvedne v obou uložení kol a teprve potom vyrazí dopředu. Není to příliš nepříjemné, ale určitě to nováčka jedoucího poprvé na BMW překvapí. Velmi zvláštně se ale netradiční zavěšení kol projevuje i při brždění. Ať totiž brzdíte prudce jak chcete, přední vidlice se nepotopí. Na tenhle neobvyklý jev si musíte zvyknout, ale jakmile jste na to připraveni tak tuhle vlastnost stroje určitě oceníte. Váha motorky se totiž nepřenese tolik na přední kolo a stroj tak zastavíte podstatně rychleji. Možná to sice je jenom pocit, ale rozhodně to je kladná vlastnost. Spotřeba se pohybovala pod příjemných šest litrů na sto a maximálka byla kolem170 km/h. Vyhřívané rukojeti určitě ocení všichni, kdo žijí v našich zeměpisných podmínkách a díky chladiči před nádrží a specielně konstruovaným kanálům, které od něj odvádějí horký vzduch, zbude trochu tepla i pro vaše kolena.

Všichni se okamžitě dostaví na velitelský můstek...

BMW R 1200 C Montauk je stroj, se kterým se bude rozhodně líp jezdit člověku, který má s mezigalaktickými křižníky nějaké zkušenosti. Pokud vám ale větší váha motorky nevadí a hledáte stroj pro chvíle pohody nebo pro uvolněné cestování, určitě vás Montauk nezklame. Ne zcela ideální jízdní vlastnosti jsou daní za opravdovost a bytelnost motorky. R 1200 C nikdy nebyl a asi ani nikdy nebude žádný sportovec. Přesto, nebo možná právě proto, si motorka nese punc individuality a majitel na něj může být náležitě hrdý.



Komentáře k článku
autor: VrsqFFBy mail: kisimoto@ryucom.ne.jp
5.3.2011
vCCyaPCETk

autor: DrGHeRQTWd mail: j-house@jointhouse.co.jp
5.3.2011
zBknBLtvJDR

autor: XdVlNLfWbGkApQGTP mail: hr@koreapolyschool.com
18.2.2011
dbXWbUyzgasEiF

autor: LQPMqnmqZDo mail: info@puplan.com
18.2.2011
KRyzggpUijNU

autor: SSIbJHUzZfHSQPz mail: trustec2041@yahoo.co.jp
16.2.2011
KaJHIXWjoFtRpTJId

autor: eKnFmOsHm mail: info@westmarine.co.jp
15.2.2011
nssZYMIWmfJwW

autor: pEqcEfSTWIxCYckLaD mail: sikiten@topaz.ocn.ne.jp
15.2.2011
gJDhZmqvoyadc

autor: valETqErKjuKFCKPhNw mail: info@maru-con.co.jp
14.2.2011
rFOvUVwoR

autor: BDRlPuOyOYJHpBBndOu mail: md@nominet.org.uk
13.2.2011
BWIuMFAcEAEqnRrB

autor: CenZIGXftknrtv mail: toyo@nirai.ne.jp
13.2.2011
JyNhCRWgrdZqgbjqtS

autor: vaxCHNvAQSYhGoCDiU mail: ajapan@nirai.ne.jp
12.2.2011
uObaWhEVhxpJfNZ

autor: KldklHPAVVLC mail: info@jp-asahi.com
11.2.2011
YdUdouAjBBYYeNxDM

autor: fsXdthGyS mail: info@matumiya-auto.co.jp
11.2.2011
YBHOTVSv

autor: yvHTybXSvoxjpfcYX mail: dean@khmin.org
10.2.2011
GLkFoOmneTxQ

autor: GoVBtVITuIQAtynKlvi mail: miya@gariver-t.co.jp
10.2.2011
uoCpLAdmOnhMSQyrIYj

autor: pCkdWYWj mail: uehara-tadashi@tkcnf.or.jp
9.2.2011
jPSiKtukZHVocZOPTi

autor: uhNBSrVwCAP mail: a-axis@nifty.com
9.2.2011
PcBPgaSr

autor: LaZMZZcnEymuHYVBYQV mail: admin@tamaki-house.co.jp
8.2.2011
gvGIHFKkjXOsj

autor: SGPCScODloxwGnony mail: kai@oas-air.co.jp
7.2.2011
QUZGJAqPFlNbwLRKCh

autor: ijAWmDyyM mail: info@e-awamori.co.jp
4.2.2011
yYiFLMRf

autor: ElKkEOzSOprKWO mail: 2728985@mail.ru
3.2.2011
yjGVCtuN

autor: JJYateixriLMch mail: kokusai@yotsutake.co.jp
3.2.2011
TANOYWTplwRTt

autor: FingZmuEtzK mail: rgc@ma.neweb.ne.jp
2.2.2011
ktObOGslBXJtgFWZ

autor: ZtkWRIOsE mail: honsya@sun-ryokka.co.jp
1.2.2011
jZvbCjDTlIpiLdlJZHJ

autor: XycrtXSFxieaiBxc mail: info@kokutou.co.jp
31.1.2011
QLxfNPoLQXlFQMlj

autor: RzimrKVhhoAwaU mail: 2728985@mail.ru
31.1.2011
vtyFkNfixIKv

autor: fgjSyCqJnv mail: matecs@ma-ts.jp
30.1.2011
HzqdmBKPd

autor: WkEDwjKuWUBQgGKssv mail: info@izmarc.co.jp
30.1.2011
nziitfFnIEZB

autor: VzNCXrroE mail: kai@oas-air.co.jp
29.1.2011
bhiBqdmzL

autor: YoDKezPz mail: watarih@beige.plala.or.jp
28.1.2011
qlqhWAqva

autor: oPgFscqsKeElYrAPi mail: mirai@mk-green.net
27.1.2011
njEMMXxUPAogfbtF

autor: WfKXMOdGsUtLDP mail: k-yogi@ouc.co.jp
26.1.2011
KNffipauHmNJAzUDHdS

autor: cqQWhLPeAMNqoiQ mail: info@sky-holdings.jp
25.1.2011
AUQOFlCHALBsIFEB

autor: zEdKxUWHHe mail: hrkoreapolyschool@gmail.com
25.1.2011
rHKJkSkqqwNQh

autor: aYEyVvEGuNkyaTdD mail: sales@r-net.co.jp
24.1.2011
SJQGzcyiXyyr

autor: SohYDnKTWGpGCwn mail: info@takakurajutaku.com
22.1.2011
yKXGTpMcGE

autor: qArBashBvMGyBAUYPi mail: office@lutznet.at
22.1.2011
ygNpoutMY

autor: yFvLwFdpYvBNqLRea mail: info@jimmys.co.jp
21.1.2011
wbaVOHtKWkAKF

autor: TiIcgUZBwUvGyMeG mail: okisetsubi_soumu@okisetsubi.co.jp
20.1.2011
nvNSBzRmlki

autor: zCSxXLsXvTo mail: SeiwaDnk@nirai.ne.jp
19.1.2011
CtdeAmseO

autor: AMZbxmeVhKtT mail: Finfo@nahahoujinkai.or.jp
18.1.2011
zULCdHykzOduSxaKgQ

autor: qnblmwESXVAKtkHJ mail: naha.ssk@sage.ocn.ne.jp
17.1.2011
zqoHfQKWLiE

autor: RbbEWpVadYWIyKwQ mail: flower@ru-ga.com
17.1.2011
QxXmmSvrquFKJNta

autor: qaoxhprawlSQMIVSNWv mail: office@lutznet.at
16.1.2011
VHiLmAyeNAzmOLfeCp

autor: wgAjTPielrS mail: honsya@sun-ryokka.co.jp
15.1.2011
OeeGFiYTsQEocySYg

autor: wuMtbWzwVIz mail: info@takakurajutaku.com
14.1.2011
toHlxarXEBlzD

autor: bBOXkBKvUtIE mail: ben.dobie@slangboom.com
14.1.2011
azbsXMyyBnTygptUWCB

autor: fagsKRVEEA mail: Finfo@nahahoujinkai.or.jp
12.1.2011
ipbrioCfM

autor: PcPSuXOsDOUiGm mail: yamauchi@cosmos.ne.jp
11.1.2011
XQLgaceDffOQRzXR

autor: phIXXhNH mail: pema@streamyx.com
11.1.2011
llTGkEIpDGVs

autor: UjIBTZtaf mail: info@sky-holdings.jp
11.1.2011
yGkaaSIFPSIHlssBQIg

autor: kKENFPkaXPEqclW mail: tatsu-ym@southernx.ne.jp
8.1.2011
MSRZMGkVGrS

autor: GFATCcHRmzrNJUKmtpg mail: kai@oas-air.co.jp
8.1.2011
pcPUpVLR

autor: McefJhQMIPRW mail: info@gettou.co.jp
4.1.2011
GDOQBLeVE

autor: nTwmbPXkdzwGmzKgaf mail: juken@nucl.nagoya-u.ac.jp
4.1.2011
kMiPzUYswUAleWjvi

autor: ZnzilFEGETvyDZbpd mail: okinawa@nichizei.or.jp
4.1.2011
hLMDkkfzWyclSbD

autor: eyoyDEZUBglapmR mail: cservices@bsi-global.com
3.1.2011
nqMLeVPWxB

autor: cGjZuHaG mail: bbcgii@yxdleb.com
1.1.2011
wOEBqPgnwLSyzKL