Také jste zaslechli
jak významně byla změněna nová GSX-R 600? Podle technických informací,
které výrobce poskytuje to bude pěkná síla. Motorka dostala nejen
nový podvozek, ale i vnější vzhled se zcela bez předsudků přiblížil
jeho silnějšímu spolubojovníku GSX-R 750 a naznačuje tak velké
sportovní ambice. Stačilo jen několik prudkých otevření škrtící
klapky a několik prudkých zatáček a měli jsme novou bestii pěkně
v ruce.
Text:
Kevin Foto: Archiv

SUZUKI GSX-R
600
Motor:
řadový kapalinou chlazený čtyřválec, obsah 600 ccm, DOHC
16 ventilů, vrtání x zdvih 67.0 mm x 42.5 mm, komprese 12.2:1,
elektronické vstřikování, TSCC, systém SRAD, zapalování
Digitální/ tranzistorové, výkon 106 k při 12 800 ot./min.,
točivý moment 68 Nm při 10 800 ot./min.
Přenos síly:
převodovka 6-rychlostní, sekundární převod řetězem
Podvozek:
přední odpružení plně nastavitelnou teleskopickou vidlicí
se zdvihem 125mm, vzadu kyvná vidlice z hliníkových odpružená
plně nastavitelnou pružící a tlumící jednotkou se zdvihem
133mm, přední brzda dvojitá 320 mm s čtyřpístkovími třmeny,
zadní brzda jednoduchá 220 mm se dvěma pístky, přední pneu
120/70-ZR17, Zádní pneu 180/55-ZR17
Rozměry:
celková délka 2045 mm, celková šířka 717 mm, celková výška
1135 mm, výška sedla 830 mm, rozvor 1400 mm, suchá hmotnost
163 kg, obsah nádrže 18 litrů
|
Nová
Suzuki GSX-R600 nastolí zdá se zcela nové standardy ve světě supersportovních
motorek a to hlavně díky podvozku a motoru. Už loňský model nebyl
právě z těch, který na závodní dráze ohnul záda a odcházel lehce
poražen . Důvodem asi bylo, že Suzuki aktualizovala tenhle model
jen tak, aby stačil konkurenci. Starý model měl pevný podvozek
a dobré zavěšení, ale jeho motor se zdál při srovnání s konkurencí
poněkud chudokrevným. Náš měřený model měl na zadním kole jen
90 koní (pro srovnání Kawasaki ZX-6R vypumpovala 96.6 k). Usednutí
na motocykl se dá přirovnat k tomu, když chcete zvednout dvacetilitrový
kanistr z benzinem a čekáte že je plný - ale není. Když vedete
motorku na dráhu, tak se zase tak lehounká nezdá, ale jakmile
se dostanete do první zatáčky, tak se zdá, že motorka zhubla o
více než o uváděných 11 kg. Ačkoliv to není na škodu, bike se
zdá trochu širší než ultra-štíhlá YZF-R6. Do zatáček je to jeden
z nejlépe voditelných supersportů. Má stejnou preciznost ve vedení
stopy jako nová GSX-R 750 a při všech manévrech se chová
až neuvěřitelně neutrálně. Přední část sroje se zdá být dokonalou.
Vždy přesně víte co přední kolo zrovna dělá a chová se stále stejně
spořádaně, když je předek vozidla v zátěži, i když přidáte plyn
a kolo se začne naopak odlehčovat. Pokud je silnice trochu hrbolatější
zavěšení trochu nadskakovalo. My si ale myslíme, že to všechno
je jen otázka nastavení a pokud si s tlumením trochu pohrajte,
můžete jezdit strašnou kládu i po okreskách. Když se stoj dostane
k rychlost okolo 250 km/h začne být podvozek lehce neklidný.
V tom by jsme ale neviděli problém, protože jaká motorka se v
téhle rychlost chová sametově?! Možná by opět stačilo trochu přitvrdit
podvozek a byl by klid. Motor vybavený systém s vstřikovacím čerpadlem
podobným GSX-R750, má odezvu motoru na plyn jako snad žádná jiná
šestistovka. Tento motor snadno dosahuje 14 500 ot./min. a nedělá
přitom pro vibrace příliš povyku. Pokud potřebujete před prudkou
zatáčkou podřadit, není to problém a stroj neprotestuje. Na druhou
stranu většina použitelného výkonu leží u GSXR poměrně vysoko.
Tím se Suzuki liší od ostatních šestistovek, které jsme testovali.
Na dráze to není problém. Pořádná volba převodového stupně udrží
motor ve varu a v produkování výkonu, který nechává usměv na tváři
výrobce. Dole však výkon lehce chybí, což je citelné zvlášť na
okresních silnicích. Při větších
náklonech se jezdci může stát, že se začne obrušovat tlumič výfuku.
Naštěstí je to opravdu výjimečně a tento nedostatek si jistě dokáže
napravit každý sám doma v garáži. Pozor by si měli dávat všichni,
kdo rádi provokují na semaforech. Motorka se totiž při prudkých
startech zvedá velice snadno na zadek a jezdci nebývá než ležet
na nádrži a krotit tak Stroj vlastní vahou. Na Dynojetu jsme naměřili
103 k na zadním kole, což je téměř neuvěřitelné, když si uvědomíte,
že motorka měla najeto teprve asi 500 km. Když nastane z jakéhokoli
důvodu čas zpomalit, není to žádní problém. Prostě jedním prstem
splníte například toužebné přání službu konajícího policisty a
budete mu moci v klidu odevzdat doklady. Možná navždy, protože
motorka zastaví bez větších problémů i z rychlosti přes 200 km/h.
Možná se vám sice v závěru zvedne zadní kolo, ale pochybujeme
že to policisty
při pohledu na radar obměkčí. Tahle motorka byla zkrátka vyrobena
pro závodní dráhy a vytváří tak pro ostatní vážnou konkurenci.
Zda bude stroj dost dobrý, aby si došlápnul na Yamahu, nebo Hondu
to se teprve uvidí. A nesmíme zapomínat také na to, že Ducati
a Kawasaki nejsou žádné sušinky.
|