BMW R 1200 C je sice
motorka Jamese Bonda, ale myslíte, že by s ní jezdil v zimě ve
sněhu a na náledí. Asi těžko, takže zimní testování této mašiny
jsem musel vzít na sebe ( James, prostě není tvrďák ).
Text: Johnny Honda Foto:
Václav Vokál

BMW R 1200C
Motor :
vzduchem chlazený čtyřdobý plochý dvouválec s přímým vstřikováním
paliva, 4 ventily na válec,obsah 1170 ccm, výkon 45 kW (61
k), při 5000 ot/min, kroutící moment: 98 Nm při 3000 ot./min,
vrtání x zdvih (mm): 101 x 73, max. rychlost: 175 km/h,
zrychlení 0 - 100m: 5.1s
Přenos síly
: 5-ti stupňová převodovka, sekundární převod: kardan
Podvozek:
Brzdy: vpředu - 2x 305 mm, vzadu
- 1x 285 mm, pneumatiky: přední - 100/90-ZR 18 zadní - 170/80-ZR
15
Rozměry:
výška sedla 75 cm
Cena: 489
900,- Kč
|
Mašinu mi předávali s těžkým srdcem a přemýšleli, odkud budu volat
a hlásit nehodu. Já jsem se jim ani nedivil, protože byla namrznutá
silnice, mírně sněžilo a na další dny nebyla předpověď nijak optimistická.
Po 30 - ti minutách oblékání, kdy jsem přibral snad 15 kilo, jsem
zmáčkl kouzelné tlačítko startéru, umístěné netradičně na vrchu
pravého přepínače. K životu probuzené zvíře začalo z dvou obrovských
výfuků, obohacených třícestným řízeným katalyzátorem, vydávat
nádherný bublavý zvuk. Po lehkém přidání plynu sebou mašina škubla
doprava, a tím mi dala najevo, že sedím na BMW. Vyjel jsem z bran
budovy importéra a nabral
jsem směr Strakonice. Po dálnici to celkem šlo. Pouze řidiči aut
nepočítají s tím, že by v zimě mohlo jet po silnici jednostopé
vozidlo, takže mi občas neuhýbali a nejeden řidič auta na mne
koukal jak "puk" ( asi v životě neviděl motorku?! ). Ovšem sranda
začínala ve chvíli, kdy jsem najel na okresní silnici 2. třídy.
Sníh a náledí udělá své. Stačilo mírně přidat plyn a zadní kolo
na mne koukalo z levé strany. Ale říkal jsem si, že spadnout přeci
nemůžu, protože "bavorák" měl na předním
i zadním kole ABS. Ovšem nikdo mi neřekl, že ABS na tak silném
náledí přece nemůže fungovat ( zjištěno při jízdě ploché dráhy
v délce asi 100m ). Po celou dobu testování, což bylo 9 dní a
z toho jsem 2 dny nevyjel, jsem zimou moc netrpěl, jelikož můj
stroj byl vybaven vytápěním rukojetí ( za příplatek ) a vytápění
nohou v podobě válců vyhozených do boku ( v ceně motorky ). Přepínače
světel, blinkrů a klaksonu se v zimních rukavicích ovládají perfektně.
Ovšem nezvyk na "bavorácký" systém přepínání blinkrů a "tvrdost"
spínání přepínačů způsobil, že pro řidiče aut, ten šílenec, co
jede v zimě na motorce, z nepochopitelných důvodů bliká ještě
kilometr za odbočkou, zbytečně troubí a vůbec, co dělá v zimě
na motorce?
Na dálnici jsem vyzkoušel maximálku, tachometrově 175 km/h. Ale
otevřená přilba s kšiltem na tuto rychlost není zrovna ideální,
takže jsem málem ztratil hlavu i s očima. Ideální rychlost byla
do 130km/h. Nad tuto rychlost se řídítka zdají být dvakrát větší
a celá motorka se nějak hodně chvěje, takže se pořád ohlížíte
za sebe, jestli jste něco neztratili. Ovšem kvalita zpracování
je taková, že krom té hlavy byste neměli nic ztratit. Co se týká
příplatkové výbavy, o vytápěných rukojetích jsem se už zmínil
( opravdu vychytaná věc ). Můj stroj byl ještě vybaven padacím
rámem kolem topení nohou ( válců ), což v zimě oceníte větším
klidem při "driftování". Rám kolem zadního kola,
zajišťoval jednoduché nandavání a sundavání kufrů "made in BMW".
Větrný štítek byl spíše estetickým doplňkem, jelikož jsem jeho
funkci moc nepociťoval. ABS na předním a zadním kole mne spíše
falešně ujišťovalo o bezpečnosti tohoto zařízení. Ale na mokru,
či suché silnici fungovalo bezchybně. Celkově tato nadstandardní
výbava je v hodnotě asi 80 000,- Kč. Za celou dobu testování jsem
najel 480 km a "zimním" jezdcům mohu tento motocykl vřele doporučit.
|