Úpravy strojů se
šíří světem a jsou čím dál tím víc v módě. Upravené stroje si
kupují, nebo stavějí převážně motorkáři, kterým sériová výroba
přijde příliš nudná, nebo málo luxusní. A tak se na světovém trhu
motorek objevuje víc a víc upravených H&D, CBR, XVZ, GSXR a také
JAW.
text & foto: Johnny
Honda
Jawa
350 / 354
Motor: dvoudobý vzduchem
chlazený řadový dvouválec objem: 344 ccm výkon: 16,2kw (
22 k ) / 5250 ot/min kroutící moment: 29,4 Nm / 4250 ot/min,
max rychlost: 135 km/hod
Převodovka: 4 - stupňová
sekundární převod: řetěz
Podvozek: Brzdy: přední:
půl buben zadní: buben
Rozměry: pohotovostní
hmotnost: 167 kg pneu: přední: 2,50 - 19 zadní: 120/90 -
16
|
Základem
je JAWA 350 „kývačka“ r.v. 1963. Koupena byla již mírně přestavěná,
jenže na naše představy nic extra. Takže jsme začali s přestavbou
od základů. Rám zůstal nezměněn kromě zadní vidlice, ta je ze
sportky, která měla „19“ kola. Motor dostal válce, klikovku, písty
a převodovku z JAWY 350 typ 634, kartery zůstali původní. Nový
karburátor, vzduchový filtr, tzv. „košíček“, společné výfuky,
které jsou točeny z jednoho kusu nerezového železa o délce asi
35 cm, dodávají této motorce zvláštní
a nezaměnitelný zvuk, lišící se od ostatních motocyklů této značky.
Řadící hřídel je použitá z „Péráku“, a proto je zde oddělená startovací
páka a řadící páka. Výhodou je, že bez problémů můžete udělat
přepákování. V mém případě je celý systém, řazení i brzdy včetně
předstupaček, vyroben z leštěného nerezového železa. Kryt na zapalování
je vyroben z mědi a uprostřed je průhled na kladívka zapalování.
Na rámu před motorem je přidělán falešný chladič, kde část je
vyrobena z chladiče automobilu Škoda. Přední vidlice jsou původem
z krosové ČZ. Přední kolo je z „Péráku“, světlo z „Pionýra“, řídítka
jsou vlastní výroby. Nádrž je použitá ze staré ČZ, sedlo, opěrka
a podsedlový kryt je stejně jako přední a zadní blatník vyroben
ve vlastní dílně. Zadní kolo mělo původně jezdit na Cagivě Roadster
vyráběné ve Strakonicích. Blinkry, kšiltík na světle a jaguár
na předním blatníku jsou od firmi Highway Hawk. Tato přestavba
je dlouholetou záležitostí, protože v létě přijdeme na nějaké
vylepšení a v zimě je toto vylepšení realizováno. Nyní tento motocykl
za sebou vleče vozík PAV 40 a velice mu sluší. Na další úpravy
si musí zatím počkat. Až budou peníze, dočká se nového kabátu
v podobě airbrushe a s nachromováním některých částí.
|