Bandit
1200 který se začal prodávat v roce 1996 netrhal žádné rekordy
v prodejnosti 18 160, prodaných kusů hovoří jasně. V roce 1999
se už ale prodalo kusů 60 000 což je téměř trojnásobný nárůst.
Suzuki se ale ani s tímto číslem nehodlá spokojit. Průzkum zjistil
že si Bandita kupuje zákazník ve věku 35 - 44 let, jezdí na motocyklu
asi 15 let a využívá motorku jako sekundární vozidlo.
Text:
Kevin Foto: Archiv

Bandit
1200S GSF1200S
Motor:
řadový vzduchem a olejem chlazený čtyřválec, obsah 1157ccm,
DOHC 16 ventilů, vrtání x zdvih 79.0 mm x 59.0 mm, komprese
9.5:1, karburátory 4x Mikuni BSR36, zapalování Digitální/
tranzistorové, výkon 110,5 k při 8800 ot./min, Kroutící
moment 95 Nm při 6300 ot./min
Přenos
síly: převodovka 5-rychlostní, sekundární převod řetězem
Podvozek:
přední odpružení teleskopickou vidlicí s průměrem kluzáků
43 mm, vzadu kyvná vidlice z hliníkových odpružená plně
nastavitelnou pružící a tlumící jednotkou, přední brzda
dvojitá 310 mm s šestipístkovími třmeny, zadní brzda jednoduchá
240 mm, přední pneu 120/70-ZR17, Zádní pneu 180/55-ZR17
Rozměry:
celková délka 2070 mm, celková šířka 765 mm, celková výška
1220 mm, výška sedla 790 mm, rozvor 1430 mm, suchá hmotnost
220 kg, obsah nádrže: 20.0 litrů (5.3 rezerva)
|
Hlavním
cílem konstruktérů Suzuki bylo zlepšit špatnou odezvu motoru na
plyn. To se podařilo úpravou škrtící klapky se senzorem (TPS)
v karburátorech Mikuni BSR36. Ještě větší rezerva byla
nalezena v konstrukci vaček. Změnou jejich profilů bylo dosaženo
nejen zlepšení vlastností motoru, ale i zvýšení jejich životnosti.
Nový olejový chladič byl zvětšen z původních 280mm výšky na 355mm.
Spojkový koš také povyrostl z 35, 7mm
na 38,1mm v průměru a zároveň byly použity tvrdší pružiny. Páčka
spojky jde z toho důvodu o něco hůř mačkat, ale alespoň budou
mít banditisté silnější prsty. Rozvor se konstrukční oddělení
Suzuki rozhodlo zkrátit o 5mm a je tedy nyní 1430. Výška sedla
byla zredukována o 45mm, tedy na 790mm. Sedlo Bandita se opravdu
povedlo. Je totiž nejen dostatečně tuhé, ale zároveň umožňuje
posouvat při jízdě hmotnost těla tam kam je potřeba, nebo třeba
změnit polohu, když jste celí pokroucení po delší cestě. Ač se
to nezdá, je to velmi důležitá v ěc.
GSF je totiž nejvíc doma na zatáčkovitých okreskách, kde nejlépe
předvede svoje umění. A tam je dobré sedlo zatraceně potřeba.
Bandit 1200 S dostal do vínku jakožto cestovní stroj o něco m ěkčí
tlumiče než jeho nekapotovaný bratr a do kapotáže byl zabudován
dvojitý světlomet místo jednoho kulatého světla. Úvaha Suzuki
je totiž taková, že nahá bude užívána spíš bikery chuligány, kdežto
kapotované esko s s ochranou proti větru je určen pro turisty,
ačkoli pro ortodoxní cestovatele se GSF 1200 S stal spíš terčem
posměchu. Brzdy na obou modelech povýšily na
šestipístky Tokiko s kotouči o průměr 310mm a vzadu se dvoupístkový
třmen zakusuje do 240mm kotouče. Obě brzdy, jak přední, tak zadní
poskytují opravdu dobrý pocit brzdné síly a skvěle se dávkují.
Ochra na
proti větu je proti předchozímu eskovému modelu o mnoho zlepšena
a tak se dá letět do dáli rychle a poměrně dlouho, aniž by jste
museli po ujetí několika kilometrů proklínat svoje zrození. Kapota
je totiž vyšší a podle všeho, díky otvoru ve skle vpouští tok
vzduchu za sebe rovnom ěrně.
Eliminují se tím vzduchové rázy a tak odpadá dobře známé třepotání.
Řídítka jsou o troch nižší než u staršího modelu, takže je váha
přesunuta více na přední kolo, ale přitom vaše ruce nijak významně
nezatěžuje. Co dodat Suzuki vychytala na novém banditu většinu
neduhů, které se projevovali u modelustarého.Zda se objeví nějaké
nové problémy, to prověří ten nejlepší mechanik, čas.
|