Představte si stroj
litrového obsahu s výkonem 118 kW a vahou pouhých 170 kg bez náplní,
což je poměr hmotnosti ku výkonu 1,44 kg/kW. Ne, nebojte, nedal
jsem se na psaní sci-fi, pouze bych vám chtěl představit motocykl
roku 2001. Suzuki GSX-R 1000. K drtivému vítězství ve stejnojmenné
anketě ji dopomohlo 4804 hlasů.
Text:
Kevin Foto: Archiv

GSX-R 1000
Motor: obsah
988cc, kapalinou chlazený čtyřválec, DOHC, 16ti ventilový,
TSCC, vrtání x zdvih 73.0 x 59.0mm, komprese 12:1
Přenos síly:
převodovka 6-rychlostní, sekundární převod řetězem.
Podvozek: přední
vidlice plně nastavitelná, vzadu plně nastavitelná tlumící
a pružící centrální jednotka
Rozměry: celková
délka 2045mm, celková šířka 715mm, výška sedla 830mm, rozvor
1410mm, suchá hmotnost 170kg
Cena: 499
900,- Kč
|
Tuto
japonskou krásku pohání čtyřdobý kapalinou chlazený řadový čtyřválec
s rozvodem DOHC a čtyřmi ventily na válec. Maximální výkon činí
úctyhodných 160 koní při 10 750 ot/min a kroutícím momentu 112
Nm/8500 ot/min. To všechno má nejspíš na svědomí elektronicky
řízené vstřikování paliva. Srdce jako zvon je uloženo do dvojitého
páteřového rámu z lehkých slitin s tloušťkou stěn 2,5 mm.
Obě kola jsou třípaprsková, přední obuté v bačkůrce o rozměrech
120/70 ZR-17, uchycené v nastavitelné plynokapalinové teleskopické
vidlici, zadní kolo
190/50 ZR-17 je uložené ve vyztužené kyvné vidlici s plně nastavitelnou
centrální tlumící jednotkou.
Suzuki dosahuje zrychlení z nuly na stovku za
neuvěřitelných 2,7 s (pro orientaci formule 1 potřebuje k tomuto
zrychlení jen o několik desetin méně). Zpět na nulu vás dostanou
dva přední kotouče o průměru 320 mm, vzadu se pak snaží jeden
s průměrem 240 mm. Přední brzda má šestipístkový třmen, zadní
dvoupístkový, oba od firmy Tokico.
Bohužel jsem nikde nezjistil průměrnou spotřebu,
takže kolik ujedete na 18-ti litrovou
nádrž odpovědět nedovedu.
Ještě krátce k rozměrům: rozvor kol 1410 mm,
délka 2045 mm, šířka 715 mm, výška sedla 830 mm. Tuto krasavici
můžete vlastnit za 499 900 Kč, ale pozor, pro letošek má již Suzuki
velké množství zakázek, takže si patrně budete muset počkat na
příští rok a v klidu si tak vybrat ze dvou barevných kombinací:
bílá/modrá nebo černá/stříbrná. Ač se na první pohled zdá tento
motocykl bez chyby, jeden nedostatek přeci jen má. Za ten lze
považovat sedlo spolujezdce, které není zkonstruované na dlouhé
ježdění. Jak tohle vezme váš protějšek poté, co z rodinného
rozpočtu zmizí půl milionu, to by mě moc zajímalo. Na druhou stranu,
celý motocykl není zkonstruován na dlouhé ježdění a dovolenkové
radosti, takže drahá polovice bude stejně umlčena a… nesvezena.
Závěrem může Suzuki snad jen říct, " šetří barde, střádej
a až budeš mít půl milionu přijď, zúčtujeme spolu."
|