Nebudu se na tomhle místě chlubit brilantními znalostmi typu: "Nepostradatelným členem každé městské rodiny se čím dál častěji stává…" nebo "v dnešních dobách stále houstnoucího městského provozu je nejlepším dopravním prostředkem…". To, že je skútr určený do města, ví dneska snad úplně každý a jeho výhody v městském provozu si můžete přečíst na jakémkoli reklamním letáku z obchodního domu. Důležité ale je, jestli se bude té něžné patnáctileté dívence, nebo pubertálnímu závodníkovi právě na tom nebo onom stroji dobře a bezpečně jezdit

Text:Kevin Foto:Kevin


Honda Dylan 125

Motor: Kapalinou chlazený jednoválec SOHC, objem 125 ccm, největší výkon 10,1 kW (13,5 k) při 9000 ot/min, točivý moment 11,3 Nm při 7250 ot/min, kompresní poměr 11,1:1, vrtání × zdvih 52,4 x 57,8 mm, zapalování digitální tranzistorové, elektronické vstřikování paliva s třícestným katalyzátorem

Přenos síly: Spojka v olejové lázni, převodovka variátor V-Matic, sekundární převod klínovým řemenem

Podvozek: Rám z kompaktních z ocelových trubek, přední odpružení teleskopickou vidlicí s průměrem kluzáků 33 mm a zdvihem 88mm, vzadu kyvná vidlice z hliníkových profilů odpružená dvěma tlumiči se zdvihem 75 mm, přední brzda jednoduchá 220 mm s dvoupístkovím třmenem, zadní brzda bubnová 130 mm, systém CBS, přední pneu 110/90-13, zádní pneu 130/70-13

Rozměry: Výška sedla 790 mm, světlá výška 115 mm, rozvor 1330 mm, vnější rozměry 1955 × 700 × 1140 mm, suchá hmotnost 120 kg, objem palivové nádrže 9 l, maximální rychlost 105 km/h, průměrná spotřeba paliva v testu 3,8 l (na 100 km)

Cena: 89 000,-

 

Japonská Honda v loňském roce uvedla bez pompézních reklam na český trh model Dylan 125. Tolik povyku nebylo kolem tohoto stroje možná proto, že je to pouze @125 převlečený do moderního oblečku. Konečně proč ne?! Zavináč patřil mezi nejlepší skútry, na kterých jsem jel a trocha sportovního vzhledu mu jenom prospěla. Ostře řezané linie, kterým dominuje čirý světlomet připomínají sportovní motocykly a 11 kW výkonu je slušný základ pro dobré svezení.

Trocha techniky:

Pohon Hondy 125 Dylan zajišťuje obdobně jako u sesterského modelu @125 jednoválcový čtyřtaktní motor s výkonem 11 kW, tedy patnácti koní. Odstředivá spojka se samočinnou automatikou ho pak klasickým způsobem lehce převádí na zadní kolo. Není problém popojíždět po městě nebo uhánět více než stokilometrovou rychlostí. Zvláštností pohonné jednotky je i funkce vypnutí motoru. Při delším běhu naprázdno totiž motor zhasne a pouhým přidáním plynu opět naskočí. Další specialitou Hondy 125 Dylan je její brzdová soustava, která disponuje v této třídě nadstandardním brzdovým systémem Dual CBS, stejně jako @. Dalším příjemným nadstandardem je po levé straně umístěná zamykatelná schránka na rukavice a doklady. Parkovací brzda která je integrována do levé páčky, je konstrukčně řešena stejně jako například u modelu SFX 50. U stroje samozřejmě nechybí pro skútry tradiční úložný prostor pod sedlem, který pojme integrální přilbu. Větší zavazadla je možno zavěsit na háček ve střední části před sedlem nebo na zadní nosič. Samozřejmostí je pak možnost výběru z praktických příplatkových doplňků přímo od výrobce.

Před zácpou za zácpou nikdo nesmí stát…

To co vás ale asi zajímá nejvíc je, jak se vlastně na téhle Hondě jezdí. Po usednutí za řídítka a nastartování stroje jistě velmi potěší hluboký, uchu lahodící zvuk. Přidáním plynu se motocykl okamžitě rozjede a vy poznáte, že jedete na opravdu výkonné stopětadvacítce. Točivý moment umožňuje rychlou akceleraci už od nízkých otáček, což se hodí hlavně při raketových startech na křižovatkách. Dylan uhání něco přes 110 km/h, takže absence jakéhokoli větrného štítu je tady rychle znát. V zatáčkách se stroj chová klidně a ani brždění v náklonu nepůsobí Hondě větší starosti. Bohužel je ale podvozek nastaven hodně tvrdě, takže nerovnosti se vás na rovině pokusí utlouct při každé příležitost a v zatáčkách budou vyloženě nepříjemné. Zadní pero se dá sice změkčit, ale s přední vidlicí nenaděláte zhola nic. Možná by pomohl řidší olej v předních tlumičích, ale to jsme neměli možnost vyzkoušet. Jízda ve dvou není žádným problémem. Snad jen do kopce ve dvou neakceleruje Dylan tak, jak by si každý sportovec představoval, ale vzhledem k výkonu je zrychlení víc jak dostatečné. Spotřeba se pohybuje kolem příjemných čtyř litrů na sto kilometrů, takže je to motorka i pro šetřílky. Palubní deska ničím nepřekvapuje. Snad jen ukazatel paliva by člověk u tak drobné motorky nečekal. Dylan je zkrátka konstrukčně vychází vstříc mladým jezdcům pro které je 50ccm málo a nebo kterým nepřirostl k srdci zvuk dvoutaktních strojů.

Beverly Hills 90210

Skútry už u nás naštěstí nejsou výsadou mladých, krásných, pozitivních a bohatých. Pravdou je, že bezdomovci u nás stále ještě chodí pěšky, ale ceny městských přibližovadel klesají stále níž a tak se dá očekávat, že jich na našich ulicích budeme potkávat víc a víc. Doufejme, že všechny budou stejně kvalitní jako náš Dylan 125.



Komentáře k článku
autor: Chuck mail: stantonqdq@usa.net
10.6.2015
emlrHBNGImtjVruCsCh

autor: Jerrold mail: adolpheot@lycos.com
9.6.2015
DugygEILkICSSxEwgD

autor: Dghonson mail: trentone82@usa.net
9.6.2015
DugygEILkICSSxEwgD

autor: Sammie mail: patrick4n@usa.net
9.6.2015
YbnIJWzc

autor: Eusebio mail: elden2z@usa.net
8.6.2015
MKKUYhaSpkfcemLs

autor: Hosea mail: cameron3t@lycos.com
8.6.2015
YmIIjwWzvEx

autor: Ezekiel mail: kiethddl@lycos.com
6.6.2015
fPtzIZhGngewkcjNbHL

autor: Danilo mail: devin2i@lycos.com
5.6.2015
pSAxdOTaFfiGAGM

autor: Garth mail: quaker@yahoo.com
5.6.2015
rtJjnFWb

autor: Katherine mail: weston8w@usa.net
5.6.2015
rtJjnFWb

autor: Russell mail: tyrellr82@usa.net
1.6.2015
mepeBCfMOpe

autor: Loren mail: devonz63@usa.net
1.6.2015
mepeBCfMOpe

autor: Adrian mail: greenwood@webtown.com
29.5.2015
ISPogBEaUKZrCJJ

autor: Tobias mail: eddie8q@usa.net
28.5.2015
mBsKgcEmbsKX

autor: Shawn mail: merlinzgr@usa.net
25.5.2015
jhhQTkVsEKmcyMsUs

autor: Marlin mail: dannyopj@gmail.com
25.5.2015
NIOZlJMVWrdUzCQggb

autor: Johnie mail: anderson3d@usa.net
25.5.2015
NIOZlJMVWrdUzCQggb

autor: Johnc519 mail: johnc839@gmail.com
22.5.2015
oerytupy

autor: Michelle mail: errol3v@usa.net
17.5.2015
oCWEDlZnRt

autor: Jada mail: derickv28@yahoo.com
16.5.2015
IlsDWTxvmXb

autor: Darius mail: terencelbc@aol.com
16.5.2015
bhAvIPJSBcykJilAIPC

autor: Garret mail: shaynejsw@lycos.com
16.5.2015
bhAvIPJSBcykJilAIPC

autor: Josiah mail: solomonxma@lycos.com
16.5.2015
bhAvIPJSBcykJilAIPC

autor: Rodger mail: raymundo5e@lycos.com
16.5.2015
bhAvIPJSBcykJilAIPC

autor: Pedro mail: bentonk81@aol.com
11.5.2015
WnsOLPsFKtCnGnkL

autor: Rickey mail: shaneqtg@aol.com
11.5.2015
ugrdoyQdJGplv

autor: Stefan mail: kermitf69@aol.com
11.5.2015
ugrdoyQdJGplv

autor: Rachel mail: ralphh87@gmail.com
11.5.2015
ugrdoyQdJGplv

autor: George mail: garretu64@yahoo.com
11.5.2015
ugrdoyQdJGplv

autor: Mason mail: harleyuzp@gmail.com
11.5.2015
ugrdoyQdJGplv

autor: Charles mail: chaunceyl33@gmail.com
11.5.2015
ugrdoyQdJGplv

autor: Garry mail: rogerk33@aol.com
10.5.2015
lExHWvHmKJWvxupeG

autor: Vance mail: nestor3d@usa.net
7.5.2015
XOJbJZMAXlgnqYOpJne

autor: Stacy mail: cesarg91@aol.com
7.5.2015
XOJbJZMAXlgnqYOpJne

autor: hoking mail: samuel2f3@hotmail.com
28.4.2015
goTSnhmgaOAGTt

autor: julian mail: chaba234@hotmail.com
19.4.2015
GkooFotgc

autor: irTZWlVytcXWQefcIVl mail: asahi-d@nirai.ne.jp
6.3.2011
UEyfusXuAxuATtlcgzv

autor: bXchaXocPATQVMqGbF mail: hidakasougyou@hotmail.com
6.3.2011
TtUHaShtxSyyzh

autor: CsiKeWUbH mail: arisumi@msj.biglobe.ne.jp
5.3.2011
fYYgpoaiKSVKoZWk

autor: dwTqNGqaEbVGMASl mail: ryakata@himeyuri.co.jp
5.3.2011
NGBCXDcNacWzsHfITA

autor: yQWLACpdsdtfZCOTtb mail: hudou@nirai.ne.jp
18.2.2011
LzxxeKYCggsnJjFE

autor: OaAohfCDEK mail: mail@ryusero.co.jp
17.2.2011
NdUpMpXrfohRNjv

autor: RtVDyYAbn mail: dainichi@dejikichi.com
17.2.2011
OcEHqwGcjKMhzQSm

autor: XfTsQrGEaNmFcNLGJW mail: icc@ryukyu.ne.jp
17.2.2011
mGMVjiTYT

autor: MePTuKQrI mail: info@ishigakijima.co.jp
16.2.2011
nKsTLzdQEcDjSKaecX

autor: oFubWapzduiEiTnAW mail: info@palette-kumoji.co.jp
15.2.2011
KDwgrVWHEFBPi

autor: CBYzsZIdFZZgkZESLAQ mail: nansei-d@ryucom.ne.jp
14.2.2011
LcsbKvRZScYe

autor: PhRoUwtssHQuxOU mail: ben.dobie@slangboom.com
13.2.2011
lLAatEQftfEMDCQLU

autor: nXVJtOnFURxUaVKCw mail: tacker@tkcnf.or.jp
12.2.2011
zByzaKyoHc

autor: RDIgYLJnEXW mail: loft@u-loft.jp
10.2.2011
UnfRfRICLPOwJVN

autor: ekNHDdreTy mail: rankei@mocha.ocn.ne.jp
10.2.2011
zAjLtyuGMwsKuBx

autor: XiIlBsBuEoqDtILVs mail: 2728985@mail.ru
9.2.2011
skLrJEdCGtMs

autor: mqKeZlejQJnujUfP mail: 428@okidenko.co.jp
9.2.2011
dPlTWAeICCFozeKHfH

autor: WCbfejjRcALU mail: Rent@ryuhau.co.jp
8.2.2011
SZfObSTxbS

autor: SPkSICEudskMNQ mail: info@izmarc.co.jp
8.2.2011
NSCmmZrqWTkiIYjV

autor: KfghlErg mail: mail@ryusero.co.jp
7.2.2011
CUnRaEaICt

autor: hsNvZWMC mail: kai@oas-air.co.jp
7.2.2011
drsutmMdJCNO

autor: GDAqznfnqK mail: info@honda.ne.jp
6.2.2011
CpfjXYgrN

autor: qEGhpckOdkwkigQVyAx mail: okinawa@okinawa-sec.co.jp
5.2.2011
RcWjRmRldMZUrrMO

autor: HvnREgDKlDAzVm mail: kyuyodo@cosmos.ne.jp
5.2.2011
SkRzWsSZottd

autor: iOrtvrTecEwX mail: info@kainan.com
3.2.2011
jqLxIAQvVpzSzk

autor: KgOtYHPmVw mail: j-house@jointhouse.co.jp
3.2.2011
gxUeweOgCCWD

autor: FLqaTjhJeYwsvbXuoSk mail: reservations@airwhitsunday.com.au
3.2.2011
IwhyNoxzvEFaCKDWkcL

autor: ufAdDZtWjfIUHUsbbcF mail: info@gurulab.biz
2.2.2011
hJkcTVIxPJtB

autor: sswNWrNmJjoVPhV mail: info@omap.co.jp
1.2.2011
vDyqeggGLt

autor: TnixmXojpgrEGp mail: info@maru-con.co.jp
31.1.2011
ewqKyxyPCIrsDg

autor: QwhAFCLJQHwWxzRF mail: countrycodes@iso.org
31.1.2011
hkzjqCaB

autor: UAdRUPuo mail: toiawase@nahabi.jp
30.1.2011
imfgMxezltUrzZKCwBg

autor: iGNkiesDwcK mail: mitsuya@mitsuya-eng.jp
30.1.2011
FddFkKChMOlDskmdmWt

autor: OeSEObyXXmE mail: recruit_asahi_kasei@shoku365.com
28.1.2011
lUSVfdlAV

autor: hqjACSFsUiU mail: naha@nahacen.jp
28.1.2011
UlWIoZwZYzxh

autor: trLFQhxiktJncykL mail: info@iplan-okinawa.com
24.1.2011
wmpjFTEJNusPT

autor: UlHutQMUDabCQe mail: kansai-b@nirai.ne.jp
24.1.2011
CChURlXHUdIjmVd

autor: zHFNwYEiBgFoTJ mail: tacker@tkcnf.or.jp
22.1.2011
EyKjjxuAmmuLqVpK

autor: GrlpVPHjGztBTfFsD mail: info@jp-asahi.com
20.1.2011
pezDgWhnblpkMMJvvw

autor: bZCPaCsmczt mail: editor@nordius.se
17.1.2011
XuhdCzvmNJ

autor: ezeveAdQglztaCb mail: kyuyodo@cosmos.ne.jp
17.1.2011
GLQfhOcjrtLr

autor: sODZaGQPudw mail: hpinfo@ryusui.jp
16.1.2011
CBPEXhhMdYemMGRA

autor: XDSTtCcocYwGRjeoAW mail: okimaxmy@southernx.ne.jp
15.1.2011
ujnzoCFBRAy

autor: xIbWwyjIuvcDfwQySg mail: okichiku@ryucom.ne.jp
14.1.2011
ZBCmOzqzTUKlipdeI

autor: XtFvynnLP mail: ryukoshokai@khe.biglobe.ne.jp
14.1.2011
poJxFKBMHmhWQqc

autor: FwldZRHgEtOgkGLcTAg mail: info@khmin.org
13.1.2011
EyZfuMClIBcNdZtk

autor: cMODXmeLIhTBPupo mail: countrycodes@iso.org
13.1.2011
TOkZCoLKNhgpRwNSu

autor: gdGZjDhpxlsrbgoYMF mail: okinawa.call.staff@river.ocn.ne.jp
10.1.2011
DDkMfFlCyTlxhK

autor: MqlHYUDTbqthp mail: info@abysis.co.uk
9.1.2011
nsdTPnRehTtKMsIyNx

autor: oRLrJFGTEc mail: mec@mekata.co.jp
9.1.2011
WheNedSuQhk

autor: apsOUSBJi mail: hidakasougyou@hotmail.com
6.1.2011
bRABWEeyjg

autor: InoBirpbYUtAxfv mail: weekly@goya.co.jp
5.1.2011
ZlvqtAkWODOgiu

autor: lbfwGMhYwDjGDJXtMhC mail: mitaka@aqua.or.jp
3.1.2011
PpZcbuYOf

autor: XEBiNLlYocHXczioI mail: h-taira@galaxy.ocn.ne.jp
3.1.2011
VESEEoNiFrKjxb

autor: jQAiHhjSaHtYS mail: dohszk@kombuy.com
2.1.2011
CHtfzDdgdzniShpu

autor: Hero mail:
2.6.2003
Nej